Voorjaarswedstrijd HSV Ons Genoegen

0 1893

Het nieuwe visseizoen gaat weer beginnen en dat doen we met de voorjaarswedstrijd, die we vissen aan de Oleanderstraat in Almere-Buiten. Om 07.00 uur is het loten en we zijn vandaag met 16 vissers aanwezig en bij de loting haal ik nummer 16 uit het zakje. Helaas is er uitgezet Edwin Kosvan rechts (nummer 1) naar links (nummer 16) en dus zit ik aan het gedeelte wat ligt aan de Jasmijnstraat. Naast mij zit Edwin Kos, daarnaast zit Eddie Straub met daarnaast Theo van As en dat zijn mannen die uitstekend uit de weg kunnen met de feederhengel.

Ik maak maar 1 feederhengel klaar en voor de vaste stok maak ik 2 topsets gereed, 1 met een 1 gram stroomdobber en 1 met een dobber van 0.8 gram. Aan de feederhengel bevestig ik een method met een rode 10 mm boillie. De Lage Vaart stroomt vandaag richting Lelystad en dat zou dus voor mij gunstig moeten zijn, aangezien de vis altijd tegen de stroom in zwemt om voedsel te zoeken. Maar aangezien ik toch liever met de vaste stok vis, zullen degene die naast mij zitten geen nadelige gevolgen van hebben.

Om 08.30 uur klinkt het beginsignaal en ik maak eerst een voerplek voor de vaste stok en daarna breng ik een voerkorf of 10 met voer naar de plek aan de overkant. Als Erwin door blijft voeren aan de overkant wil Eddie niet achterblijven en die presteert het om 30 minuten lang te blijven voeren. Aangezien hij grote voerkorven gebruikt om te voeren ligt er na die 30 minuten meer dan 1 kilo voer op zijn plek. Daarna gaat hij rustig even bij de andere vissers kijken om na weer een ½ uur pas met vissen te beginnen.
Ik ben begonnen te vissen met de vaste stok en in het eerste uur vang ik een stuk of 5 voorns. Ze willen niet echt azen en dus ga ik het maar proberen aan de overkant met de feederhengel. Eddie voercampagne heeft resultaat, want om 09.45 uur hangt er een dikke brasem aan zijn lijn en de eerste 2 kilo glijden niet veel later zijn leefnet in. Ik krijg om 09.55 uur een aanbeet en ook bij mij heeft een brasem zich laten verleiden door de rode knikker. Edwin en Theo daarentegen hebben nog geen beet gehad, maar Eddie vangt rond 10.15 zijn 2e brasem.

Precies 2 uur na het begin heeft Erwin eindelijk ook beet en vangt hij zijn 1e brasem. Als ik om 10.50 uur nog geen beet heb gehad, besluit ik maar weer over te gaan naar de vaste stok. Ik heb de voerplek van de vaste stok al die tijd onderhouden met casters en mais en vang meteen een bliekje van 300 gram en daarna meteen 2 voorns. Eddie vangt ondertussen zijn 3e brasem en ook Edwin heeft om 11.30 uur zijn 2e te pakken. Ik blijf voorlopig maar vissen met de vaste stok en vang nog wel een paar kleine visjes en besluit om 12.45 uur toch maar met de feederhengel nog een poging te doen om een brasem te vangen.

KLIK HIER voor het volledige verslag.