Sport

Sportvisserij Nederland is een bij NOC*NSF aangesloten sportbond. Als federatie Sportvisserij Midwest Nederland organiseren we normaal gesproken dan ook allerlei wedstrijden en sportieve activiteiten.

Het bijzondere jaar 2021 bracht teleurstellingen op sportgebied, met wedstrijdverboden, uitgestelde wedstrijden en wedstrijden zonder publiek. Tussen de coronamaatregelen door zijn er enkele wedstrijden geweest: streetfishing en Youth Challenge.

Talententeams
Wij begeleiden onze wedstrijdsporters graag naar een hoger niveau. Potentiële (jonge) wedstrijdtopsporters krijgen bij ons de mogelijkheid om regionaal, nationaal en internationaal podiumplaatsen te veroveren.

Jeugdteams aan zee
Voor de jeugd is vissen aan zee (nog) niet vanzelfsprekend. De kust vraagt vaak reistijd, is dynamisch en zonder de juiste kennis bij tijd en wijle simpelweg gevaarlijk. We stellen daarom zorgvuldig een team samen dat onder begeleiding van de zoute coach mooie resultaten kan boeken tijdens wedstrijden. Zo krijgen de talenten een voorbeeldfunctie voor jeugdige sportvissers.

Zoetwaterkampioenen in de dop
Zoetwaterteams met jonge talenten worden door ons gesponsord. Zij krijgen training en begeleiding door een wedstrijdcoach, die de teams naar een hoger niveau brengt. Door de trainingen en opgedane ervaringen stromen talenten zelfs door naar professionele wedstrijdteams. In 2021 is het grotendeels gebleven bij trainingen.

Coaches
De coaches van Sportvisserij MidWest Nederland hadden wederom afgelopen jaar een grote uitdaging. Hoe hun talenten te bereiken? Hoe nieuwe talenten te vinden?

Zoute coach
De zoute coach heeft ondanks de beperkingen toch veel trainingen kunnen geven. Helaas is het WK voor de zoute talenten voor het tweede jaar op rij niet doorgegaan en houden de gescoute talenten van Sportvisserij MidWest Nederland dit tegoed voor volgend jaar. Op persoonlijk vlak zie je een mooie ontwikkeling bij de talenten. Dat belooft wat voor de toekomst.

Zoete coach
Dit jaar is een nieuwe coach gestart. Heel fijn voor de talenten, dat ze weer iemand hebben om op te bouwen. Er zijn veel trainingen geweest, er is gecoacht tijdens de wedstrijden en er zijn twee nieuwe talenten gescout.

Roofvis coach
Dit jaar is ook de vacature roofviscoach ingevuld. De roofviscoach moest vanaf het begin af aan alles opbouwen, er was namelijk nog geen team en plan. Inmiddels staat er een roofvisteam bestaande uit negen gemotiveerde tieners die o.a. gescout zijn tijdens twee scoutdagen en tijdens de selectiewedstrijden voor het NK, die plaatsvonden in onze regio.

Contactpersoon sport
Sijmen van den Berg