Sport

Sportvisserij Nederland is een bij NOC*NSF aangesloten sportbond. Als federatie Sportvisserij Midwest Nederland organiseren we normaal gesproken dan ook allerlei wedstrijden en sportieve activiteiten.

Het bijzondere jaar 2020 bracht teleurstellingen op sportgebied, met wedstrijdverboden, uitgestelde wedstrijden en wedstrijden zonder publiek.
Tussen de coronamaatregelen door zijn er enkele wedstrijden geweest in 2020: streetfishing en Youth Challenge.

Talententeams
Wij begeleiden onze wedstrijdsporters graag naar een hoger niveau. Potentiële (jonge) wedstrijdtopsporters krijgen bij ons de mogelijkheid om regionaal, nationaal en internationaal podiumplaatsen te veroveren.

Jeugdteams aan zee
Voor de jeugd is vissen aan zee (nog) niet vanzelfsprekend. De kust vraagt vaak reistijd, is dynamisch en zonder de juiste kennis bij tijd en wijle simpelweg gevaarlijk. We stellen daarom zorgvuldig een team samen dat onder begeleiding van de zoute coach mooie resultaten kan boeken tijdens wedstrijden. Zo krijgen de talenten een voorbeeldfunctie voor jeugdige sportvissers.

Zoetwaterkampioenen in de dop
Zoetwaterteams met jonge talenten worden door ons gesponsord. Zij krijgen training en begeleiding door een wedstrijdcoach, die de teams naar een hoger niveau brengt. Door de trainingen en opgedane ervaringen stromen talenten zelfs door naar professionele wedstrijdteams. In 2020 is het noodgedwongen gebleven bij trainingen.

Contactpersoon sport
Sijmen van den Berg