Sinds mensenheugenis beleven veel mensen plezier aan vissen. Als hobby, tijdverdrijf of (wedstrijd)sport. Wist u dat er in Nederland 1,7 miljoen mensen vissen? En dat er ruim 700.000 sportvissers aangesloten zijn bij een hengelsportvereniging? De sportvisserij is op voetbal na de grootste sportbond van Nederland!

De coronacrisis heeft vissen nóg populairder gemaakt. Sportvisserij Nederland kreeg liefst 120.000 extra leden in het afgelopen jaar, een stijging waar menig sportbond jaloers op is. Ook wij, Sportvisserij MidWest Nederland, zien een forse toename van het aantal geregistreerde vissers in ons werkgebied, dat bestaat uit Noord-Holland, Utrecht, een groot gedeelte van de Flevopolder en een deel van Gelderland en Zuid-Holland. Mensen willen naar buiten en zoeken vertier. Vissen is voor velen een manier om te ontstressen en te genieten van de natuur.

Met de toename van het aantal nieuwe sportvissers hebben we extra ingezet op educatie en voorlichting. We willen immers dat sportvissers zich aan de regels houden en zorgvuldig met vangsten omgaan. Ook onze boa’s waren veel aan het water te zien. Niet zozeer om boetes uit te delen maar vooral om een oogje in het zeil te houden. Wordt er gevist zoals het hoort? Ruimen mensen hun rommel op? Parkeren ze op de juiste plek?

Vissen brengt mensen naar buiten en in contact met de natuur. Vissen brengt ook een verantwoordelijkheid met zich mee, de zorg voor flora en fauna. Onze organisatie heeft oog voor zowel de sportvisser als de natuur.
Vissen is meer dan vangen!

Klik op onderstaande afbeeldingen en lees verder over wie we zijn en wat we doen.

(op een mobiel apparaat leest ons jaarverslag het beste, als je deze draait naar landscape)

Tekeningen: www.irenemulder.nl